Nejprve provedeme diagnostiku převodovky s výčtem příp. závad, následuje vypuštění oleje, výměna oleje s proplachem speciálním zařízením, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Při tomto procesu se na výstupu k chladiči oleje převodovky připojí speciální přístroj, který za současného chodu motoru přetlakem naplní a zároveň propláchne celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník).
Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší než je kompletní náplň soustavy, avšak dojde k výměně až ca. 98% olejové náplně. Cena je od 11860 kč dle typu převodovky.
Při vyřazování na neutrál a následném opětovném zvolení jízdního režimu za jízdy dochází k prudkým změnám hydraulického tlaku ve spojkové skupině rychlostního stupně, z něhož převodovka odřazuje a na který se po přesunu z neutrálu za jízdy opět vrací. „Tím se žádné palivo neušetří, často právě naopak. Navíc převodovce to jenom zbytečně ubližuje.“ Žebříčku největších zvěrstev pak určitě vévodí snahy o „gumování“ přesunutím páky z N na D při vytočeném motoru. Ani pokusy o vyproštění zapadlého auta déle trvajícím rytmickým přesunem mezi režimy D a R samočinným skříním moc neprospívají. Čeho se naopak vůbec nemusíme bát, je intenzivnější používání manuálního režimu pro sekvenční řazení. Zde hrozí snad jen jediné nebezpečí: kdybychom celé roky řadili sekvenčně a vůbec nikdy nepouštěli automatický režim k práci, mohla by autoadaptivní řídící jednotka natolik „zhoupnout“, že by úplně přestala sama řadit. I takové kuriozity se už staly …
volba parkovací polohy nebo přesuny mezi D a R, pokud vozidlo ještě úplně nezastavilo
vyřazování na neutrál během jízdy a následné opětovné zařazení
střídavý přesun mezi polohami pro jízdu vpřed a vzad ve velmi krátkých intervalech a pod plynem (typicky při pokusu o vyproštění zapadlého vozidla jeho „rozhoupáním“
přesun z klidových poloh (P, N) do těch pro jízdu při zvýšených otáčkách motors – pokusy o protáčení kol při rozjezdech
přetěžování, zvláště u převodovek CVT. Například dlouhé cesty s přívěsem snášejí variátorové převodovky hodně špatně – dochází k jejich nadměrnému namáhání
příliš dynamická jízda s neprohřátou převodovkou
– některý rychlostní stupeň déle nebo trvale prokluzuje
– při jakékoliv anomálii v řazení, která má zjevně progresivní tendenci – zhoršuje se